Köpvillkor

Det skall vara lätt att handla hos oss!

Snabba leveranser

Frakt från 59 kr

Full ångerrätt inom 14 dagar.

Nedan följer våra köpvillkor i sin helhet. Du är alltid välkommen att kontakta oss via mail eller telefon om du undrar över något!

Köpvillkor

Shoppa tryggt, enkelt och roligt!
Vi strävar efter att det ska vara lätt för dig som kund att handla i vår webbshop och att du snabbt ska få din order levererad. Nedan följer våra köpvillkor som beskriver villkoren som gäller så att du som kund kan känna dig trygg att handla hos oss. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller funderingar. Du når oss lättast via e-post på info@clicsweden.se  För dig som inte vill handla online kan du ringa in din order till vår Kundtjänst 0733 449733.

Allmänt

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. I dagsläget levererar vi främst varor inom Sverige samt i viss mån även inom EU. 

Priser & Betalning

Alla våra priser anges inkl moms 25%. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive moms, frakt. Alla våra erbjudanden gäller så länge lagret räcker.Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som kan uppstå på denna webbsida.

Fraktsätt

Vi gör alltid vårt bästa för att du ska kunna få en så snabb leverans som möjligt. Normal leveranstid är 2-5 dagar men i bästa fall får du leverans redan nästa dag. 

Posten Skicka Lätt (från 59 kr, 1 arbetsdag) levereras direkt till närmaste Postombud!

Skicka Lätt är bästa valet när snabbhet och trygghet är det viktiga. Försändelsen får du hämta ut hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS, e-post eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg. 
 

Fraktkostnad / Fraktfritt

De flesta av våra paket skickas med Posten brev Skicka Lätt och kostar i regel 59 kr. Beroende på orderns vikt kan fraktkostnaden vara något högre. 

Betalsätt

Kortbetalning (kostnadsfritt)

Du betalar direkt med ditt betal- eller kreditkort vilket gör att vi snabbt kan skicka ut dina varor. Inga extra avgifter tillkommer. Vi accepterar betalning med VISA och Mastercard när du väljer kortbetalning via Internet.

Ångerrätt och returer

Ångerrätt, om du vill lämna tillbaka en vara

Du har full ångerrätt inom 14 dagar efter att du mottagit varan enligt Distansavtalslagen. Du väljer själv om du vill ha pengarna tillbaka eller annan vara i utbyte. Återsändandet av varan/varorna sker på kunds bekostnad och du har inte rätt att begära återbetalning av kostnader för frakt. OBS - vid byte eller återbetalning ska kontakt med vår kundservice alltid göras. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Om du vill returnera en vara, skickar du varan paketerad som den kom i original emballage med Postens Skicka Lätt tjänst som gör att ditt paket blir spårbart till nedanstående adress:

Sampro AB
Nockebyvägen 35
167 71 BROMMA

Skicka ej mot postförskott, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Bifoga namn samt om du vill byta till annan vara eller önskar pengarna tillbaka. Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss. Räkna med ca 5 vardagar från det att du skickat returen.

Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.

Återbetalning

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Returen är först godkänd då varan inspekterats av vår personal. Returnerar du delar av sändningen återbetalas endast priset för de varor som returneras. Tillkommande kostnader som frakt och efterkravsavgift, som uppkommit för hela beställningen, återbetalas inte. Du betalar själv returfrakten (enligt Postens portotabell) och tar ansvar för att försändelsen kommer fram. Skicka inte returen mot postförskott. Vi löser inte ut försändelser som är för lite frankerade. Returer som inte godkänts skickas tillbaka till kunden mot avgift för frakt.
  
Om kund betalt med kort kommer pengarna att sättas tillbaka på det konto de kommer ifrån efter att vi har registrerat din retur. Normalt dröjer detta 5-10 arbetsdagar innan du har pengarna på kontot.

Reklamation, om det är fel på en vara

Om du upptäcker att det är en felaktig eller defekt vara ska du reklamera den så fort du upptäckt felet. Om garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetalar vi dig när vi fått den reklamerade varan i retur. Vid reklamation betalar vi returfrakten. Ta alltid kontakt med oss innan du skickar tillbaka en reklamerad vara. Om en vara har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten. Vid retur till oss står du för transportrisken.

Övrigt

Orderbekräftelse

När vi mottagit din order skickas automatiskt en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning till den e-post adress som uppgavs vid registreringen. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt stämmer. Undrar du över något eller vill göra ändringar kontaktar du oss direkt på info@clicsweden.se När paketet finns för avhämtning hos Postombudet får du en avisering via e-post eller sms. 

Lagerstatus / Leveranstid

De flesta av våra varor finns i lager för omgående leverans. Vid beställning av varor som är beställningsvaror kan leveranstiden vara något längre vilket vi då meddelar dig omgående via e-post. Vill du veta den beräknade leveranstiden innan du lägger din order kontaktar du vår kundtjänst. Alla kostnader för eventuella extra sändningar vid delleverans står vi för. Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på våra lagerstatusar.  

Privat policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Dina kunduppgifter hanteras konfidentiellt och du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund.